kesan nye untuk selamanya~

Salam silent reader yg di sayangi~ =p

tgh bosan..tunggu pukul 330 nk pergi kelas Biochemical Process. Sambil tue online tengok gambar2 kucing kat internet...Makhluk ini sangat comel dan manja...
Ada tak yang tak suka kucing?
Kenapa tak suka?
Mesti ada sebab tertentu kan?

Bulan sangat suka kucing..Teramat Suka..kadang-kadang tengah gopoh-gopoh(dah lambat) berjalan pergi kelas boleh berhenti melayan dan main-main dgn kucing kat tepi jalan..=p

Dulu (2006) kt rumah ada bela kucing...name nye Atan...kucing jantan..berbulu kelabu...peneman tidor saya...tapi tiba-tiba ia di serang penyakit kuku...kuku kaki ia jadi bernanah..tak tahu kenapa..=(
abah decide nak buang ia..tapi saya halang...
suatu hari,saya kena jadi fasilitator utk bdk2 spm..3 hari tak ada kt rumah...balik rumah..sangat excited nk peluk Atan..panggil ia..tapi tak ade...mama ckp abah dah buang..saya terus menangis..seminggu tak bercakap dengan abah...
tapi abah pergi cari balik ia dekat tempat ia di buang..(di sebuah kedai makan)..tak jumpa..kata tuan kedai tue..ada orang ambil dia bawa balik rumah...sangat sedih..berminggu2 jugak menangis teringatkan Atan...
lebih kurang macam nie la Atan..tp nie bukan Atan taw..ehee

ade satu rahsia Bulan nak bagitahu..eheee..siapa2 yg perasan la..Bulan ada Parut kt Dahi...
sebab nya dari kuku kucing...
nie hah..termakan bulu kening sket...

masa kena cakar tue umur Bulan baru 2tahun..kecik lg..jalan pun terkedek2 lg..
mama ckp bulan sangat nakal..=p
masa tue kt rumah nenek..kucing tue arwah nenek bela..lupa dah nama apa..maklum la 21tahun yang lalu...
tengah main-main kt dapur...ermm..tak ingat sangat kejadian masa tue..maklum la 21tahun yg lalu(perlu ulang ke)=p..yang memang jelas ingat ialah..saya tarik ekor nya..dan terus ia ngap saya...=p
masa tue saya meraung..menjerit..darah penuh dimuka..mama panik sambil menangis...mama cakap darah mengalir tak henti2...luka tue sangat dalam...pak su bawak pergi hospital kena jahit..12 jahitan...terdapat dua kesan calar..sebelah kanan memang terkena kening sket..hampir masuk ke mata...yang belah kiri cakaran nya pendek je...masa tue abah pergi kerja..abah balik kerja terus buang kucing tue...tapi ia tak salah..saya yang salah..sebab gatal tangan tarik ekor nya...
kesian arwah nenek..dia sayang sangat kucing tue...=(


mama selalu cakap saya dah tak cantik sebab ada parut yang tak boleh hilang selama-lamanya...=)
namun saya percaya,ada insan yang mampu menerima saya seadanya.=)

susah sgt nk benci Makhluk comel nie...^^

peneman tido sebelum kawin =p 
*gatal*


eheee..kisah lama..
walaupun kena cakar kucing tapi tak pernah terdetik utk membenci makhluk comel nie..
ada yang nk bagi Bulan kucing free ke?=p



2 comments:

kay shafiQ said...

loike cats

SiBulan said...

no reason to hate cats right?
=p thanks for comment ^^

Popular Posts

I Love My Blog

Daisypath Anniversary tickers