Takdir :: Ketentuan

Assalamualaikum...


Apa habaq sume? Uwaaa.sangat malas nak berblogging sekarang nie. Ntah la. Tak tahu apa sebab nye. Semakin hari semakin malas. Sekarang nie selesa jadi silent reader. Baca je blog korang senyap senyap. Maaf ya kalo Bulan tak komen. Kadang kadang terlupa nak komen. Lepas baca terus pangkah browser tue. Eheee


Tadi sat ade baca blog kawan. Eheee. Bulan sangat tertarik dengan ayat  ayat nie.

"Usahlah gelisah tentang jodoh, tetapi gelisahlah tentang ke mana destinasi terakhir kita (syurga atau neraka)."


Amat jelas ayat tue. terang lagi tak payah suluh suluh.Eheee. Manusia sekarang hanya mengejar dunia. Mereka seakan terlupa akhirat. Nak bagi ceramah panjang rasanya masih belum layak. So, sampai sini saja. Eheee


Eh eh,sambung lagi.Eheee. Orang kata 


" Kalo kita sayangkan seseorang tapi dia tak mahu bersama kita. Lepaskan saja dia. Set him free."


Ada betol kata kata tue. Lepaskan saja dia. Untuk kebahagiaan dia kan?Andai dia milik kita dia akan kembali. Dan menjadi hak kita.


psstt~~ rindu untuk 2 hari. Mungkin juga rindu untuk selamanya.

10 comments:

sW33tdARLiNG said...

soal jodoh tu kan di tangan Allah.. kita hanya mampu merancang, tp kalau kita doa nak jugak2 jodoh ngan orang tu, terima je laa buruk baik psangan tu nanti..

sbb tu lebih elok kita berdoa, berikan jodoh yang terbaik buat kita

aNNa maRdHiaH said...

amboi bulan . bertazkirah nmpk . aiyo . mana pergi? lama tak nmpk . shawl anna pe cite ? hehehe ..tak sbar nok pakai .

Bulan said...

@ anna

anna xdpt lg ke shawl tue?Bulan da post lme da. dlm bulan 2 ari tue.kt alamat yg anna bg tue la

sarah mohamad said...

dear bulan,
dah lama tak jenguk blog ni.

ada dekat mana? kalau kelantan jom ke pcb lepaking sekali.

CaDLyNN said...

totally agreed :)

akU GaDis said...

ermm.. saya sedih :'(

kakchik@ella said...

kalo bulan tak komen, nnti kc rindu. komen la bulan .. walaupun cuma setakat "hai"

DaK CoMoT said...

hummm..pergilah....daku relakan...heheh

nazirulhazwan~ said...

Kalo kita sayangkan seseorang tapi dia tak mahu bersama kita. Lepaskan saja dia. Set him free."


benar2, nak gatal2 kat die buat pe lagi, da die xmo, kalau nak jugak bomohkan die cm dalam cite khurafat.hahaha

little cart00n said...

jodoh tak perlu dicari..
ia akan datang sendiri bila sampai waktunya! :)

Popular Posts

I Love My Blog

Daisypath Anniversary tickers