I am Really Hurt... Really...

Assalamualaikum...

Entri nie agak emosi. Ya,emosi sebab hati terluka terguris.Bulan nk share something dengan korang.

Apa perasaan korang bila korang di tengking dan dimarahi hanya kerana ketidaksempurnaan diri?

Meh Bulan share sket2.

Petang tadi,Bulan ada salah faham dengan seorang kawan.Ya, dia hanya kawan.Bagi dia,kami hanya kawan dia.Tapi bagi Bulan,dia lebih dari kawan. Bulan sayang dia lebihdari kawan. Sangat sayangkan dia.

Kami pernah beberapa kali berselisih faham. Dan salah itu datang dari Bulan. Salah apa ek? Yea, Bulan admit.Bulan cepat merajuk.Sangat sensitive. Dan dia pula tak suka perangai Bulan yang nie.
Itu sesuatu yang Bulan susah nak ubah bila Bulan dengan orang yang sy sayang.kelemahan yang tak dapat nak diubah. Itu ketidaksempurnaan saya.Kalau dengan kawan biasa saya tak sesensitif ini. Malah jauh sekali nak merajuk dengan kawan kawan.

Nak dijadikan cerita. Kami selisih faham lagi. Dan kali nie cara dia agak kasar.Sangat menguris hati Bulan. Walaupun hanya dicorong telefon nada dia agak kasar.Dia tak pernah sekasar ini. Sehinggakan kawan Bulan kat sebelah tanye.
"sape yang call ko tue?"
"kenapa dia tengking2 ko macam tue?"
"Kuat giler cakap..sampai aku kat sini pun boleh dengar sebijik2".

Bulan masa tue terkedu. Tertanya tanya.
"Kenapa aku dimarahi sebegini."
"Hanya kerana dia merasakan aku merajuk dengan dia?".Sebenarnya Bulan tak merajuk pun.

Puas berfikir. Mungkin betol salah sendiri. Bagi dia. Saya nie tidak memberi apapa makna dalam hidup dia. Ya, hanya kawan untuk dia bergembira.Dan melalui tengkingan itulah Bulan rasa Bulan dah banyak menyusahkan hidup dia.mengganggu hidup dia. membuat dia serabut dengan kerenah saya. Mungkin tanpa sedar dia telah meluahkan isi hati dia yang selama nie tak tahan dengan sikap Bulan nie. Alhamdulillah.

Saya manusia biasa. manusia yang banyak kelemahan diri.Bukan sengaja bersikap begitu.Saya minta maaf.

psstt~ kamu,jaga diri baik2. Semoga hidup sentiasa diberkati dunia dan akhirat.

6 comments:

najihah sahami said...

marah bukan kebencian..tp tanda sayang.....

eRza farEeha said...

yunk!!sabo ye..org itukah??..mcm btol je ayt mish kt ats ni..

.: iEyLa :. said...

sabo ek yunk..senyum sket...

Arshieda Nabila said...

AN pon suke merajuk gk....huhu...tp 2 la...mule2 j rajin nk pujuk...lame2 die biokan aje....sedih la....

i understand your feeling...:-)

~Aku Usahawan~ said...

sabar yer bulan...biasa ler manusia..

sarah mohamad said...

dear. ish, tak suka kawan yang tak tahu nak jaga hati ni. chill dear. usah fikir2 lagi.

Popular Posts

I Love My Blog

Daisypath Anniversary tickers