Dapat hadiah kena ucap apa???

 Salam semua.

Meh sini.Duk rapat-rapat.Tapi lelaki dan pompuan duk asing-asing ye.Jangan rapat-rapat nati Tuhan marah.Eheee. Bulan nak tanya nie. Korang suka tak dapat hadiah? Tak kisah lah hadiah apa atau sempena apa. Contohnya: Pakwe/makwe korang kasi hadiah. anniversary ke bufday ke saje-saje gatal nak bagi ke.Ahakss Atau parents korang bagi sebab pointer bagus ke SPM bagus ke. Suka kan? Bulan pun suka.Suka sangat bila dapat hadiah. Tak kisah lah sekecil mane pun hadiah tue. tentu kita akan hargai apa saja pemberian orang.Lebih-lebih lagi orang tue orang istimewa dihati kita. Betol tak?

Tak sabar nak dapat hadiah bufday kan?Eheee

Pernah terfikir tak.Kita masih boleh hidup ini kerana apa ek?Apa penyebab kita boleh terus bernafas? UDARA kan? Pernah tak terfikir nak berterima kasih ,menghargai dan bersyukur kepada Pemberi hadiah tak ternilai nie? Percuma aje kita dapat udara nie kan. Allah tak pernah minta apa-apa pun dari kita. Bahkan kita aja yang selalu meminta dariNya.

Andai kata Allah mengenakan bayaran untuk setiap udara yang disedut. Mampu ke kita nak bayar. Macam kita bayar bil air,elektrik dan sebagai gala bil. Maklum la selagi kita bernyawa selagi itu kita perlukan udara. Betol tak?Tak mampu rasanya. Kalo Bulan sendiri memang tak mampu. Betol tak?

Maka fikirkan dan renungkan lah. Apa yang Bulan cube sampaikan. Tak berniat untuk menyindir sesiapa.Sekadar perkongsian dan renungan bersama-sama.


pssttt~ dapat hadiah kena ucap apa?Terima kasih. Macam mana nak berterima kasih kepada Allah yang menyediakan segala-galanya untuk kita hidup di dunia yang sementara nie. Masing-masing ada jawapan tersendiri.Allahua'lam.

14 comments:

ardinihumaira said...

dapat hadiah:

terima kasih kepada pemberi... doakan dimurahkan rezeki... lepada pencipta... lafazkan syukur Alhamdulillah


:)


epi niu yer ifa comey!

ardinihumaira said...

lepada la pulop...
kepada... haha typo ;p

MyZone~theUn4given said...

syukur kerana berada di jalan yg betul..

p/s:..dah lama teringin nk hadiah telekong..huhuhu

KUREKURE COMEL said...

terima kasih cikgu....hehehe....
betul2...mina sokong bulan.

Gayahspears said...

terima kasih daun keladi,
len thn bg la lagi...
hahahaha..
buat pantun sekali ye bulan...

najihah sahami said...

hehehhe..mekasih yea bulan...lalalalalalala. mekasih jugak yang esa sebab bagi kita kawan. hak hak!!

Kodet said...

alhamdulillah , kodet baru saja dpt 1 domain... percuma dari abdulfarique.com ....

Bulan said...

@ kak ami

betol2 kakak sayam.ehee

epi new yer too!

Bulan said...

@ myzone
Alhamdulillah ;)

Bulan said...

@ kurekure comel
thanks mina.ehee

Bulan said...

@gayah
pandai ko berpantun ;)

Bulan said...

@ mish
thanks mish.ehee
appreciate kita kwn ;)

Bulan said...

@ kodet
alhamdulillah.tahniah kodet ;)

n!da said...

uwaaaaa.. T_T

thank you Allah..
xnk tinggal smayang lagi. =(
janji.. ^^

Popular Posts

I Love My Blog

Daisypath Anniversary tickers