Saya Cinta Kamu 1

Assalamualaikum.

Perghh. Lama tak update. Poyo je kan. Padahal baru je sehari tak update.Hahaha

Psstt~ korang,Bulan nak jadi pakar cinta la kali nie. Ahakss. sesuai tak?Hahaha kalo nak tukar nama boleh?
Dr.Bulan Cinta.hahaha. Nie bukan sebab dilamun cinta taw. Pernah dilamun. Tapi bukan sekarang la.Hahaha. Sekarang tengah lambung duit syiling je. Ahakss.Opss.OK! tak lawak.

"Orang yang mencintai kamu tidak pernah mampu memberikan alasan kenapa dia mencintai kamu. Yang dia tahu di hati dan matanya hanya ada kamu satu-satunya." 






Kadang-kadang kita tak tahu kenapa kita cintakan pasangan kita. 


"kenapa ko suka dia ek?"..."ermm,ntah la dia cute kot."


"kenapa awk suka saya?"..."ntah la.tak tahu,yang saya tahu saya dah mula sayang kat awk."


"kenapa u suka i?"..."sebab u cantik,pandai,up to date,pakai shawl belit-belit,suke pakai seluar kuning baju pink".


"kenapa anta suka ana?"..."kerana Allah s.w.t"


Tiap orang ada pandangan tersendiri kan? Tepuk dada tanya selera dan juga iman.

Pernah anda tertanya-tanya diri sendiri kenapa anda suka pasangan anda?Tak kira la pakwe ke suami ke makwe ke isteri ke. Kenapa ek? sebab dia cantik ke? badan seperti model?Putih mulus?seksi?
Semua tue fizikal kan?Sesuatu yang tak kekal. Kalo cintakan dia sebab dia cantik,cute,cun, dan segala bagai. Semua tue tak kekal. Bila tua berkedut jugak. Kendur sana sini. Ye idak?

Maka,cintailah dia kerana dirinya. Cintailah dia kerana seadanya dia. Cintailah dia kerana hatinya.


Walau kita tak serupa.Biarlah kita sehati.
Pengalaman Bulan:
Bulan plak jenis yang kalo dah suka orang tue. memang yang tue aja Bulan pandang. Dulu masa kapel,memang 100% perhatian tertumpu pada dia. Tak toleh tempat lain dah. Hingga la satu tahap yang Bulan yakin dia bukan untuk Bulan. Bila dah banyak kali terluka dengan layanan dia. Maka i give up la. So, bye bye.

6 comments:

caliph shuriken said...

klau tukar nama jd Dr. Bulan Cinta.. tiap2 bulan ada tema cinta laa ek, hukk...

latest en3: ~ the law of attraction ~

eRza farEeha said...

wahh..jiwang u...

sy suke kim hyun jong!!ad kne mngena x??hihi

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

ye..bila sayang,kita akan tutup mata dgn apa yg dia lakukan.tp bila dia tak menghargai kita..babai cik abg..i jln dulu.hihi

akU GaDis said...

sy sgt suke dgn ayat ini:

"Orang yang mencintai kamu tidak pernah mampu memberikan alasan kenapa dia mencintai kamu. Yang dia tahu di hati dan matanya hanya ada kamu satu-satunya."

sob3 ;(

najihah sahami said...

yg saya tau. cinta itu buta!!huhu..adeh..seksa nya.

ejulz said...

cinta.. cinta.. cinta..
cintailah sungai kita.. heHe

Jangan lupe singgah n komen k.. :)

New Entry "Suami penyayang.. "

Popular Posts

I Love My Blog

Daisypath Anniversary tickers