Entri tengah malam::Hargailah peluang yang ada

Assalamualaikum...

Entri ini di taip ketika aku tengah mengunyah paha ayam. Chicken drumstik wey~ Riak betol pompuan nie.Paha ayam goreng tue aku ambil masa nak balik keje tadi. Lauk tak habis. Sayang kalo di buang kan. No no tak baik membazir.Baik aku sumbat dalam perut aku nie. Tak heran la kalo aku naik 3 kg dalam masa 2 minggu. Sebab keje membedal je malam malam. Muihihihi.

Korang peluang tak datang bergolek kan?Kita kena usaha kan? Usaha banyak. Banyak lah yang kita dapat. Dan usaha yang sedikit atau kurang,maka sebaliknya la yang kita dapat kan?

Korang,peluang perlu dicarikan? Kita yang kena cari peluang. Bukan peluang yang cari kita. Sebab peluang yang ada nie bukan kita seorang je yang nak.Tapi ramai lagi.Kita ada persaingan disitu. Maka usaha la untuk dapatkan peluang itu.

Ermm,kita sukakan seseorang tue,tapi kita tak tahu pun dia suka kita tak.Dia buat dunno je. Layan macam kawan. Tapi dalam banyak kawan kawan dia. Kamu la dia layan special sikit dari yang lain. Tue maknanya dia pun suka kamu.

Perempuan nie kan,kalo dia sukakan seorang lelaki tue.Memang yang lelaki tue je dia pandang sehingga la hati dia terbuka untuk lelaki lain plak.So,kamu tak rase rugi ke lepaskan peluang nie?

"Tak kisah pun.Dia pergi 10 mai." . Haa la dia pergi 10 mai.Fine la kalo camtue!

Teringat pak cik speaker kat Terminal Bas Hentian Putra dulu. Bila dia umumkan ketibaan bas. "Bas Express Mutiara berada dihadapan sekali,anda dikehendaki mencari bas,kerana bas tidak akan mencari anda." aku dengar memang nak tergelak tergolek golek.

Masa kat Matrik UIA dulu,bila nak balik kelantan aku naik bas kat sana la. Tue je terminal bas ke Timur.

psstt~ nak tido nie.Samat malam semua.Tido sambil peluk paha ayam =p

13 comments:

cik ayin said...

tak suka naek bas kalo pegi jauh2..benci..huuu

nur aisya humaira said...

Assalam cik bulan..:)

Aisya klu minat org,memang fanatik sgt..tpi diri sendiri je laa yg thu...keke

tpi tak mungkin kot nk bgitau kat mamat tu,even hati memang bergolak nk bgitau...:)

betl laa pakcik bas ckp,bas tk kn ci kite...kekee

emieysandra said...

huhu..lawak tol ayt pakcik bas tuu^^

caliph shuriken said...

terbaikk laa pakcik bas tu, hukk...

sarah mohamad said...

dulu pernah minat kat seseorang. dan pernah luahkan. sekarang dia jadi pakwe. so peluang kita kena usaha. kalau tak kita tak tahu. hihih

padin said...

yup, peluang sentiasa ada, pilihan kepada kita samada nak rebut atau meninggalkan dia keh3

Izyan Masri said...

LAAAAH.CIK BULAN MATRIK UIA KE DULU ? SKRG KAT UIA GOMBAK EYH ? :D

najihah sahami said...

hahaha...mek...abih la lunyai paha ayam tu. adoi..

Q :) said...

jum join contest sy ? :)

http://quratulmazani.blogspot.com/2011/05/post-anda-mesti-bertajuk-first-contest.html

missh chiorika said...

haha .. terbaikk sangat pakkcikk tuh.. hehe ..

Wani said...

betul tu ! peluang tak datang bergolek . kene usaha jugak :)

ibnubaba_04 said...

Perempuan nie kan,kalo dia sukakan seorang lelaki tue.Memang yang lelaki tue je dia pandang sehingga la hati dia terbuka untuk lelaki lain plak

memang pon..pompuan hati gebu..cuba la jadi hati kering cam laki..haha

Ummi Alesya Sofea said...

slm,liza dah follow..jemput ke blog liza plk yer..

Popular Posts

I Love My Blog

Daisypath Anniversary tickers