KERJAYA SAYA : MUJAHIDAH TAKAFUL (PRUDENTIAL BSN TAKAFUL BERHAD)

Assalamualaikum

Lama tak update blog nie. Berhabuk..Fuhhh!

2 tahun graduate dari IIUM dalam bidang Biochemical-Biotechnology Engineering tapi rezeki tak menyebelahi utk bergelar Engineer.. Ramai yang tanya kenapa pilih nk jadi ejen insurance. Tak ada kelulusan tinggi pun boleh jadi ejen.

Meh, saya nak jawab...

Menuntut ilmu itu tanggungjawab dan mencari rezeki juga tanggungjawab tetapi tak semestinya kita 'wajib' kerja dalam jurusan belajar kita. Saya minat belajar engineering tetapi saya tidak minat bekerja sebagai engineer. Jadi saya memlih utk menjalankan perniagaan saya sendiri yang saya suka, kerana saya khuatir jika saya paksa diri untuk bekerja sebagai engineer, ikhlas tu tak ada bersama.

Rugi ilmu???

Pada saya, tiada istilah rugi dalam menuntut ilmu dan tak semestinya saya mesti kerja sebagai engineer utk berbakti. Proses pembelajaran adalah proses men'develop' thinking skills, kematangan untuk melihat dan menyelesaikan masalah. Apa pun bidang yang kita belajar, konsepnya adalah sama. Dan ilmu, walau dilihat 'tidak dipraktikkan', tidak akan pernah tidak berguna.


Next entri saya cerita tentang produk-produk prudential yang dapat membantu anda di masa hadapan.

Wasalam...

No comments:

Popular Posts

I Love My Blog

Daisypath Anniversary tickers