Bulan bermonolog

Salam semua.

Dah mengantok tapi tak mau tido lagi.apakah?! eheee. mata nie nak kene cucuk.kasi dia mengantok. esok kelas pukul 830 sampai 10.pastu dah tak de dah.ehee.suke la tue. tapi kerja bertimbun tambun! bile ntah nak buat. Selalu nye buat gak.Buat tak reti jeks.ahakss

Tapi terjumpe cikgu skula menengah kat fb. wahh! cikgu rahman dah ade fb. mse Bulan form 4 dia cikgu kelas Bulan.Dia mengajar Bahasa Melayu. cikgu rahman sengal. mase tue umur dia dah 35 tahun.tapi masih bujang. Alhamdulillah,sekarang dah kawin.anak nak masuk 2orang. Tahniah cikgu.

Teringat lagi kata-kata cikgu rahman...

"Hargailah diri kita sendiri,sebelum kita tak berharga lagi"

Sampai sekarang Bulan terfikir apakah yang dimaksudkan cikgu tue. Apa yang Bulan faham. hargai diri kita sebelum kita hargai orang lain. sebab bile kita hargai orang lain melebihi diri sendiri. tanpa sedar kita seolah-olah tidak menghargai diri kita sendiri. ye la,bile kita hargai orang lain,belum tentu orang yang kita hargai tue menghargai kita kan?

Hargai orang yang menghargai kita. sebab satu hari nanti kita mungkin akan kehilangan dia.
saya menghargai masa makan saya.Ahakss!

pssttt~ kau tak pernah hargai aku...kau sering dengan yang lain...pergi lah dengan dia.
pssttt~ emo ke entri nie?Ahakss

14 comments:

khaifaiz said...

Kesimpulannya.. Hargailah mase makan anda.. ngeee~~~

najihah sahami said...

ahaks!!monolog ape tu tayam??hehe..hargailah usia anda..boley ke ayat macam tu?haha

enuLwanie said...

suka auntie anne's!!!!

bak ckit.

cik miera said...

hargai masa makan..haha..paling best!!
aiyoo..monolog dalaman ni,,

n!da said...

banyak maen harga en3 ni.
nk maen tawar2 boleh? hehehe

Bulan said...

@ faiz
yup..masa mkn tue sungguh berharga.ahakss

~~su manje~~~ said...

lepas lunch ni terus gi sini..

tentang en3 tu khas buat su manje je...
senang tuk blogwalking buat su...

~~su manje~~~ said...

e mail su manje
sumanje@ymail.com

Bulan said...

@mish
errkk..mentang2 la i da tua.huh!

Bulan said...

@ enulwanie

meh la..amik je sayam.boley x?ahakss

Bulan said...

@ cik miera
aah yunk.time makan tue sgt berharga dan berharta. sebiji beras ibarat setitik peluh petani.ahaks

misyamissyou said...

uhuk..lapo pulak..

best la quote tu..hargai diri kite sendiri sblm kite tak berharga lagi

Bulan said...

@ nida

ahakss..boleh2..nak beli ape nie yunk?

eiela said...

betul tuh. hargai diri kita dulu sebelum hargai diri orang lain.

Latest Entri :
Kesiannya budak nih..

Popular Posts

I Love My Blog

Daisypath Anniversary tickers