Entri Buat LucuDanMenarik

Assalamualaikum

Entri nie khas untuk Encik/Puan/Cik LucuDanMenarik. Maaf tak tahu jantina sebenar.

Dalam entri nie Bulan nak jelaskan kat Lucu. Nak bagi clear dan semua salah faham terurai. Bukan nak cari gaduh atau menghentam Lucu seperti yang didakwa.Ok, macam nie. First,Saya tak pernah ada niat nak cari gaduh atau nak halang perkembangan blogger-blogger baru untuk berjaya seperti yang lain. Sekuman pun tak pernah. Saya sendiri pun masih baru dalam dunia blogging nie. Saya sendiri tak pernah lupa diri. 


Mungkin Lucu salah faham dengan entri Kak LM atau tak faham dengan maksud entri tue. Bulan tak pernah menghasut sesiapa. Jauh lagi nak cari gaduh sesama sendiri. Dah 7 bulan saya berblogging. Tak pernah nak cari gaduh dan blame untuk tiap kesalahan orang. Tapi tak tahu la kenapa lepas isu sama nama Lucu dan kak LM nie. Benda nie timbul. Bulan tak menghasut sesiapa pun. blogger blogger lain ke kak LM ke.Bulan just bagitahu kak LM macam nie. "akak,bulan ingat akak yang msuk blog bulan semalam,upenye orang lain, blog lain.huhuhu.".."sebab nama sama".."da lame akak tak jenguk bulan,akak busy ek?"..then kak LM reply.."ada link blog tue tak?"...So,Bulan pun bagi la. tak ada plak pegi hasut kak LM suruh hentam Lucu or blame lucu.Tue pun dinamakan nak cari gaduh ke? itu dinamakan hentam ke?Tak ada kan? Pasal entri Kak LM hari tue. Bukan saya mintak pun di link kan nama sedemikian siap letak gamba lagi. Bulan sendiri pun tak sangka yang kak LM nak buat entri segala bagai.

Ok,kalu lah saya nie seorang yang suka menghentam dan cari gaduh. Kenapa kes sembangkosong dan blur tue saya tak masuk campur dan menyibok?Bulan sekadar memerhati aja. Saya sedar, tiap manusia ada kekurangannya. Mungkin kesilapan dan kekurangan Bulan pergi bagitahu kak LM yang ada blog lain nama sama dengan dia. Bulan ingat kan dia rupenya orang lain. Kalau saya tak bagitahu kak LM, orang lain yang akan bagitahu kak LM. Dan orang itu akan kene blame sama macam Bulan kena sekarang ke?

Ok,Bulan tak nak panjangkan cerita.Kalo ini silap saya, salah saya Bulan mintak maaf sangat sangat. Tak pernah terfikir nak halang sesiapa berjaya dalam dunia blog nie. Tak pernah terfikir nak hentam sesiapa even Lucu sekali. Saya pun nak berjaya tapi bukan dengan cara nie. menghentam dan cari gaduh dengan blogger lain.

Harap segalanya terjawap. Saya tak suka cari gaduh. Bukan jenis saya nak gaduh dengan orang. Saya mintak maaf sekali lagi kalau Lucu kecik hati  dengan entri nie. Buang yang keruh amik yang jernih. Mintak maaf lagi andai terkasar bahasa atau biadap.

15 comments:

nazirulhazwan~ said...

kuang ajaq, ade orang cari pasal ngn ang lan??huh, nak den hemtam die tak??;p

kesian la member den ni, len kali jage2 sket ckp tu

eRza farEeha said...

la yunk..ad kes ni..adehh..
ipasan lme da..xbgtaw plk kt LM..sbb igt lucu tu xknl LM lg..adehh..sabo ye..

cOnfuSeME said...

adess...cool2 ok..xbest lorh masam2 muka..:P

Misz-ella said...

rilek la bulan. akan selalu ada org yg bersangka buruk dgn kita. biarlah bulan, jgn dlayan sgt benda2 camtu. buat stresssss je, kan adik akak kan ...

btw dik, kc pun tak suka cari gaduh.

Lucu said...
This comment has been removed by the author.
Zaer!! said...

Owhhhhh.Camtu ke ??Baru paham dengan kes ni..Relaksss sudah.Buat pe nak besar2kan.Bende mungkin salah faham antara korang berdue......kan??kan?? mulan n lucu?hahaha

Lucu said...
This comment has been removed by the author.
Lucu said...
This comment has been removed by the author.
Lucu said...
This comment has been removed by the author.
Lucu said...

Komen ini terlalu panjang, mgkin boleh dijadikan satu entry. Harap maklum :)

Bulan, ok, Lucu cakap skrg ni, bulan dh salah faham dan terlebih terasa dengan kata-kata dari lucu kat entry contest tu. Lucu tak cakap bulan sbgai penghasut.. Bulan baca dulu kata-kata lucu kata lucu yg lucu tulis dalam entry contest ari tu.

Bukan takut kena saman atau apa ker. Cuma harap tak nak lah bergaduh sesama blogger. Bak kata Ben, jauhkan dari menghentam sesama blogger. Berikan kebahagiaan nescaya kita pun akan bahagia. Umur dah tua kerepot, masih nak bergaduh. Kalau mula-mula berblog dahulu ia la. But not now. And what the most important, Nuffnang tak suka blogger yang bergaduh-gaduh ni. Dan satu lagi, nanti akan ada pula yang nak menghasut seperti seekor syaitan. Berubahlah wahai sahabatku. Jangan jadikan diri sendiri batu pengapi yang lebih dahsyat dari Api Neraka. Apa yang penting, kita blogger harus bersatu. Masih mahukah anda diambil kesempatan dengan sikap menjatuhkan sesama kita

Ok, bulan dah baca an, lucu cakap dari pengalaman lucu dan mungkin juga semua blogger. Bulan sendri pun nampak an, bila ada seorang blogger yang mengutuk seorang blogger yang lain, akan ada pengkomen dari blogger atau pembaca akan cuba mengapi-apikan keadaan. Masa sembang kosong di serang oleh Ju-on, macam mana reaksi komen dia dapat? Ada yang menghasut, dan ada yg menjatuhkan. Lucu cuma tak nak bila ada orang yang cuba mengapikan keadaan. Entry yang lucu buat yang italic kat atas tu, sbb yg pernah terjadi. Lucu tak nak kita bergaduh. Kenapa kita nak bergaduh sesama kita? Nak jadi seperti Malaysia skrg? Saling menghentam kerana perbezaan politik. Sdgkan kita satu agama, Islam di luar kini sdg bersatu, mengapa kita pula bergaduh (^_^) Lucu akhiri dengan Memohon kemaafan andai perkataan lucu ini menyakiti dan menguris hati yang terasa.

najihah sahami said...

nah..dah terjawab semua kan. dah la k iefa sayam. jangan nak kelaot lagi mood tu. lepas ni dah boleh berbloggong dengan chill nya k!

Unknown said...

aish,,jangan gado2x,,jom p mkn gado2,,,ngee

rafina mimi abdullah said...

bulan dan lucu harap berbaik semula la ye..akak pun tak suka tengok ada bloger2 yg bergaduh sesama sendiri dek kerana satu salah faham yg kecil..dan yg lain2 tu kalau nak bagi komen janganlah sesekali nak jadi MINYAK DAN MENCURAH KE API..

akU GaDis said...

hope everything gonna be ok =)

adan said...

buang yang keruh ambil yang jernih sudah.. tak perlu nak gaduh2 dalam dunia bloggers ni.. masing2 punya idea.. klu ada salah faham.. perjelaskan sahaja..

Popular Posts

I Love My Blog

Daisypath Anniversary tickers