Saya minta maaf...I am sorry

Assalamualaikum


Saya minta maaf...I am sorry...those word means world. Really...


Dengan 'maafkan saya'..'saya minta maaf'...'sorry ok?'..apa apa aja perkataan yang membawa maksud sama, boleh meredakan kemarahan, menyejukkan hati, mengurangkan kesedihan. Betol tak?


Tak salah untuk melafazkan maaf jika kita tak bersalah dan tak tahu apa kesalahan kita. Sekurang-kurangnya perkataan itu menyejukkan hati mereka yang terluka dan terasa hati dengan kita tanpa kita sedar. 


Kenapa aku kena minta maaf?Aku tak buat salah pun. Ya,memang kau tak salah. Habis tue kenapa dia dingin dengan kau? Mungkin ada sesuatu yang buat dia dingin dengan kau kan? Yang buat dia terasa hati dengan kau.Tue yang aku cakap kadang-kadang kita tak sedar kita sakitkan hati orang. Kalau api,lawan nya apa?Air kan? Kalau minta maaf kita tak rugi apa-apa kan?


Memang lumrah, manusia dilahirkan dengan sikap ego yang tinggi. Cuba buang ego itu ke tepi. Semaikan sikap bertolak ansur. Kan ada kedamaian di situ.


Tertarik dengan kata-kata seorang blogger yang komen entri Bulan nie.


Cik Siti
"kadang2 wanita lupe diri nye disakiti..tapi tetap membiarkan nye hanye kerane org yg menyakiti itu adalah org dia sayang..."


sO NOW
me, Nazifa Mohd Zali
I'm saying
I am sorry





psstt~ saya tak marah,cuma terasa hati.


psstt~i love, i like, i hate..whateva come out from my mouth...i mean it....daaa :)

27 comments:

Miss dorayAki said...

tp kan dear, kdg2 org slah guna jugak perkataan sorry tu. even bila dah salu sgt sebut, it seems like nothing. no meaning at all. walpn bgtu, apbila kita dgn ikhlas mengucapkan maaf, smoga kemaafan kita tu dtrima. kan? ;)

Shaqirah said...

betul.tak rugi papepun kalau kita mintak maaaf.tp saya baruberdepan dengan 1 kes semalam,antara saya dengan dia dah berdepan dgn krisis tu hmpir 2 tahun setengah.semalam benda tu terungkit balik.saya mintak maaf.tp dia maki2 lgi n cakap betina la,bitch la.ntahla.

tetiba rs nk bercerita.haha

Bulan said...

@ miss dorayaki

betol2 setuju ngan u. ramai yg slh guna perkataan 'maaf' tue. player la biase nye (based on my experience la).da tak ade ikhlasnya dlm hati mereka nie.tak pe.tuhan lebih mengetahui.yang penting keikhlasan kan?

Bulan said...

@ shaqirah

ermm.sabar la yunk. manusia ego mcm tue la. xleh nk bertolak ansur.yg dia nmpk slh kita je. Biarkan dia. doakan yg terbaik utk dia. cheer up k.
boleh je nk cerita. Bulan sedia mendengar.

najihah sahami said...

tp kan yunk. terlalu mintak maaf pun kadang2 boleh buat orang pijak kita.

huhu..

kamu dimaafkan cik nazifa ali. hehehe

eRza farEeha said...

klu i btol2 slh i br mnx maap..ego x i??haha

Izan Ishak said...

minta maaf sblm tidur...takut tak sempat...tp kadang2 mmg rasa ego je nak mintak maaf ni~

kamarukom said...

cpt mintak maaf ye bulan! sbb mlm ni xde bulan...gggrrrr haha

Jasmin Ibrahim said...

saya sokong Miss dorayAki,najihah sahami,eRza farEeha....sbb sy seorg yg EGO...hehe....
cik bulan,anda d maafkn....hehe....mntk nk kopi ayt bwh tu bleh x??? hehe

Dilla Nur said...

x rugi mintak maaf... :)

.: iEyLa :. said...

i da maafkan u lame dah...
cewahh..tbe2..
i klu bukan i yg salah susahla nk say sorry..ego x i??

akU GaDis said...

cian u dear :'(

be strong ea,,

mabk.abubakar said...
This comment has been removed by the author.
mabk.abubakar said...

setiap kemaafan itu pasti membawa makna & kehidupan yg baru bagi yang memerlukan..

Bulan said...

@ mish

tue da memang. kekadang ia boleh melembutkn hati manusia taw.

Bulan said...

@ erza

ish..ego nye u.ahakss xde la depend pd individu taw.

Bulan said...

@ kak izan

betol2. minta maaf dan maafkn sblm tido.

Bulan said...

@ kamal

saya mintak maaf encik kamal! ehee
ok? Bulan ade la.nie hah.nmpk x?

Bulan said...

@ jasmin

hahaha.ok2.copy la..

Bulan said...

@ dilla

betol2..xrugi

Bulan said...

@ ieyla

ehee.depend yunk.individu.msg2 ade cara masing2.tol x?

Bulan said...

@ aku gadis

da strong da sayam.smpai da mls nk amik taw sal dia lg da.

Bulan said...

@ abu bakar

betol2! setuju!

krole said...

krole stuju sgt ngan wak~

caliph shuriken said...

pnah ckp cmni..
awk so sori..
simple kn? tp impak dia besar tau ^^

latest en3: ~ tira miss u ~

TiKa LEh said...

i'm sory n maafkan saya..makna yg sama tp feel die laen..hehe

atakaer said...

org yg bijak xkan buat kesilapan berulang kali..same2lah kite hargai nilai MAAF tu..jgn smpai MAAF tu da xde hrge..

Popular Posts

I Love My Blog

Daisypath Anniversary tickers