Betapa Nakal nya saya masa kecik kecik dulu.

Assalamualaikum

Hari nie dah hari ahad.Huhuhu Esok kelas. Uwaaa! Malasnya. Kerja pun tak buat lagi. Tadi bangun tido duk belek belek album masa kecik kecik dulu. Masa Bulan kecik dulu Abah suka amik gamba kami adik beradik. Abah minat sangat photograph nie. Dia ada kamera yang macam DSLR tue tapi versi lama punye yang besar kedebak tue. Ahakss. Sayangnya dah rosak. Jadi perhiasan je kat dalam almari rumah.

Masa nie umor 3 tahun. Nakal sangat. selalu kene rotan kat Abah.

Main kejar kejar dengan sepupu. Abah yang capture gambo nie.

tang nie panjat reti..nk turun tak reti.ahakss tgk la muka tue.


Masa kecik dulu mama cakap Bulan sangat nakal tak terkawal.Huhuhu Degil plak tue. Selalu kena marah Abah. Banyak la peristiwa masa kecik yang Bulan tak leh lupa. Kadang kadang tue nakal sampai menyusahkan diri sendiri. Antaranya:

1. Sangat suka kucing. Masa tue umor baru 2 tahun. Tak leh tengok kucing geram sangat dan pergi tarik ekor kucing tue. Pastu kene cakar kat kucing. Tinggal la parut kat dahi nie. Memang tak hilang sampai bile bile.Ahakss.
nampak tak parut kat dahi tue. tertoreh sket kat kening.hahaha

2. Mama cakap tak boleh bawak Bulan pergi majlis. Sebab mmg tak boleh duduk diam ade je benda yang nak dipegang dan di main nye. masa tue ofis abah ada buat hari keluarga. masa penyampaian hadiah, mc umumkan pemenang. Orang lain yang menang tapi Bulan dengan tak ada perasaan nya pergi amik hadiah tue. sampai nangis-nangis tak mo bagi balik hadiah tue.Hahaha

3.Suka sangat discover bende pelik. kat belakang rumah nenek ade busut tinggi, rumah semut merah. Disebabkan nakal sangat Bulan pegi pecahkan busut tue pastu berjuta juta semut merah keluar. Habis kena gigit satu badan.Hahaha. betis dan lengan nie habis merah merah. Pastu mama pun tambah lagi secubit kat paha.Muihihi

4. Ganas kasar.perangai macam budak laki. Huhuhu Bulan baling kayu buluh kat sepupu pastu terkena dahi dia dan luka. kesan parut tue ada sampai sekarang. Selalu je kalo jupa dia then kami borak borak mesti dia ungkit pasal parut kat dahi dia. Huhuhu rasa bersalah sangat.

psstt~ korang pun nakal gak kan masa kecik kecik dulu. Meh la share story sini.Hahaha

17 comments:

miss husna said...

rindunye zaman kanak2 dlu :)

cik ayin said...

kak bulan nakal..hehe..sket lagi jadi harry potter..parut kat dahi.. :)

cikgu ainura said...

nostalgia zaman kanak-kanak...

aNNa maRdHiaH said...

nakak nyer bulan . cubit kang ??

Jank said...

sungguh, mmg nakal mcm mafia haha

ADfeez said...

hehehe... kalo perempuan cmnie.. kcik2 die nakal.. da bsar die sopan... pemalu.. sopan santun, kuat agama.. lemah lembut...:P

Cik Yana said...

Cik Bulan baling kayu buluh, cik Yana siap baling batang besi yang cik Yana guna sebagai pedang Power Rangers kat anak jiran cik Yana sebab tak puas hati dia menang pertarungan. Siap berjahit kepala dia. Hahaha~

kepochicomel said...

huhu.best kan jadi budak budak. =,=

emieysandra said...

comelnye bulan mase kecik, emiey pun nakal gak dulu..ikut atuk masuk dalam semak, pastu jatuh tertoreh gak kat muka..bhg ats bibir, klu tgk dkt bru nmpak..

;)

emieysandra said...

comelnye bulan mase kecik, emiey pun nakal gak dulu..ikut atuk masuk dalam semak, pastu jatuh tertoreh gak kat muka..bhg ats bibir, klu tgk dkt bru nmpak..

;)

S..U..D..@..I..S said...

kanak2 kalu nakal tu normal...best kan nostalgia

adan said...

cik bulan nakal... tp,mama cik bulan best.. dah la kena gigit semut.. di tambah lagi dengan cubitan kasih syg ibu.. hahaha..

p/s: dulu suka mandi hujan.. sampai rumah kena cubit.. haha

caliph shuriken said...

waa.. notie mulaan ni..
sy plak ingat2 lupa antara baik & notie wktu kecik, hukk...

latest en3: impak tsunami

sarah mohamad said...

bulan kampung dekat mana dekat kelantan ?

Bulan said...

@ sarah

dekat pcb,umah nenek belah abah.

zikeryhassan said...

i pon tak nakal mcm tu

RuSh D said...

nakal nyer bulan...dekat2 br nampak parut..pjg nyer... huhu

Popular Posts

I Love My Blog

Daisypath Anniversary tickers