Malam Yang Buta::Manusia Buta Hati

Assalamualaikum...

Tengah berbungkus dalam comforter,aircond kuat sangat.SEJUK. adik aku tak bagi slow kan.Cett! bangun pagi esok kompem jadi cube ais aku.Hekhekhek.

Nape tak tido lagi neh?

Ko tanye sapa??

Aku tanye korang la =p *sengal*

Hidup nie unpredictable.Lain yang kita rancangkan lain yang jadinya. Sebab tue lah tercipta nya pepatah "Kita hanya merancang,Tapi Allah jua yang menentukan.". hidup nie tak macam drama korea.Semuanya ending yang indah indah belaka.kalo hero heroin mesti ending bahagia sama sama kan? Tapi kalo realiti hidup? Kita sayang cinta bangat sama itu kumbang/bunga.Tapi tak jugak ending nye kite dengan dia kan. Itu lah hakikat sebenar. Dunia realiti ini Allah yang tentukan. Itu contoh hiperbola yang boleh aku bagi la.

Dalam satu hari tue macam macam musibah kita boleh dapat. Tapi minta di jauhkan la ye. Dan mungkin juga berduyun-duyun rezeki masuk.Betol tak?. Allah tak kan uji kite dengan musibah saja. Dia juga akan uji kita dengan rezeki yang Dia berikan.Mungkin musibah yang menimpa ada nikmat disebalik nya. Siapa tahu kan?Oleh itu,usah mengeluh dengan musibah yang menimpa dan jangan riak dengan rezeki yang melimpah.

Terasa serious plak aku malam buta nie.Hahaha. kadang kadang tue lah yang aku fikirkan bila hati nie lalai memikirkan sesuatu yang tak mampu aku jangkau.Sebab aku hanya mampu merancang.

Aku bukan mengalah. Tapi aku menerima takdir itu. Dia hanya suatu keinginan aku bukan keperluan aku.

psstt~ Tarik selimut slow slow.Meh tido meh.Jangan lupa bangun solat subuh =p

8 comments:

laskar pelangi said...

good nyte bulan ;)

tuela,dunia tak seindah drama korea=D

najihah sahami said...

alahai sayam.sempat lg update ea tgh2 malam. haishh.....

jgn butakan hatimu untuk nilai seseorang k sayam..miss U!

Anishaway said...

saye nak tidur dgn cik Bulan, sbelum tdo nak kish pipi cik Bulan n say niteZzz cik Bulan tayunk !

pst, "Kita hanya merancang,Tapi Allah jua yang menentukan."

:)

~~su manje~~~ said...

dunia hanya sementara...
usah kita terleka
dalam baik pun kena
buat baik berpada-pada

su singgah di blog pink
lama sungguh tak kesini
side barnya colour pink
lapang nanti su dtg lagi..


sumanje

apik pehe said...

huhu..nak like komen mish tu..tapi takleh..hahhaa..

sebelum kawen..perasaan tu kene bersederhana dulu

ADfeez said...

suka quote nie :)
Dia hanya suatu keinginan aku bukan keperluan aku.

sarah mohamad said...

betul tuu cik bulan, saya setuju sangat. tak semestinya benda yg kira rancangkan, benda tuu akan terjadi. apa2 pun kita mesti lah berbuat secara sederhana saja :D

tomatokering :) said...

betolll .. rezeki tomato murah .. tpi dlm masa yg sama ada dugaan yg datang .. huu

Popular Posts

I Love My Blog

Daisypath Anniversary tickers